Historie

Byggeriet Valmuebakken blev bygget af OC Huset i løbet af sommeren 1992, og beboerne flyttede ind i boligerne efterhånden som de blev færdige.

Den 27. august 1992 blev grundejerforeningen Valmuebakken dannet, og dens første bestyrelse valgt. Det mest synlige og første problem for bestyrelsen var, at der på vor nuværende græsplæne var en enorm 6m høj jordbunke, som dels stammede fra udgravningerne til Valmuebakken dels fra byggeriet Bellishaven, som blev bygget lige efter Valmuebakken. Her begyndte vores seje kamp mod bygherren Ole Christiansen.

Vi skrev breve og holdt møder, men lige meget hjalp det. O.C. gav det ene løfte efter det andet om tidsterminer for fjernelsen af jordbunken, men det lykkedes først at få fjernet jorden i foråret 1993. Det næste problem, bestyrelsen tog fat på, var at vi på den stiftende generalforsamling af O.C.'s repræsentant var blevet lovet en legeplads til vore børn. Denne legeplads (ellere rettere pengene til den) fik vi først i november 1994.
Da det så håbløst ud med at få indfriet alle de løfter, som vi havde fået m.h.t. jordbunke, legeplads samt udbedring af en meget lang fejl- og mangelliste, så vi os nødsaget til at alliere os med en advokat.

Årsagen til at der måske var en chance for at presse O.C. til at opfylde sine løfter var, at O.C. af én eller anden grund personligt havde solgt os husene, i stedet for, som i Bellishaven, at lade sit firma O.C. Byg stå som sælger på skøderne. O.C. Byg gik nemlig i betalingsstandsning i slutningen af 1992, og det har betydet, at beboerne i Bellishaven ikke har haft nogen steder at rette deres krav - men det havde vi, nemlig hos Ole Christiansen selv.

Således gik der en hel del år med at bearbejde O.C. til at overholde sine løfter. Det har drejet sig om manglende udluftning på lofterne, betaling for brugergodkendelse af programfordelingsanlægget (hybridnettet), en hel del fejl og mangler i de enkelte boliger (mest småting), legepladsen, samt råd i pergolaer og meget af det udendørs træværk.

Det lykkedes at få styr på de mange udeståender og tilsidst at indgå et forlig, som sikrede udskiftning af samtlige karnapper og gavle samt en pose penge til udskiftning og behandling af det resterende træværk.

Ligesom arbejdsopgaverne har skiftet i årenes løb, er beboerskaren heller ikke den samme. Vi er vel oppe på en udskiftningsprocent på knap 70 efterhånden. Trods dette har vi heldigvis altid haft en rimelig stor gruppe af aktive beboere, som gennem tiden har ydet en kæmpe indsats med tilplantning og vedligeholdelse af arealerne og med opbygningen af legeplads, petanquebane, fællesskur og containerplads.

Hermed håber vi at også nye beboere har fået et lille indblik i foreningens historie.

Med venlig hilsen Bestyrelsen i grf. Valmuebakken

Bestyrelsen består af 5 medlemmer samt 2 suppleanter.
 Bestyrelsens sammensætning fremgår af sidste generalforsamlingsreferat.

3 gange om året samles beboerne i grundejer-foreningen til arbejdsdag. Man skal deltage i 2 ud af 3 arbejde, dog kan en arbejdsdag optjenes ved anden lignende aktivitet. Aftales med bestyrelse.

Grundejerforeningens højeste myndighed er generalforsamlingen, hvortil alle beboere bliver inviteret. Den foregår som regel sidst i marts eller først i april, og der kommer indbydelse ud i god tid med alle relevante bilag (regnskab, budget, forslag o.s.v). Hver bolig har én stemme. I øvrigt henvises til foreningens vedtægter.

Grundejerforeningens kontingent fastsættes af generalforsamlingen og opkræves d. 5/1, 5/4, 5/7 og 5/10. Kontingentets størrelse fremgår af budgettet (bilag til indkaldelsen til generalforsamlingen).

Herudover holder vi årlige fester (fastelavn og sommerfest) som plejer at være særdeles hyggelige.